Landingspagina's

De landingspagina is een webpagina waar bezoekers op terecht kunnen komen nadat ze bijvoorbeeld een link in een nieuwsbrief of advertentie aanklikken. Landingpagina's wordt vaak gebruikt om response te meten.

Goede landingspagina's:

  • Landingspagina's hebben een gemakkelijke en logische url;
  • Landingpagina's zijn overzichtelijk en snel te bekijken en lezen (gebruik een hiërarchie, maak duidelijke kopjes en tussenkopjes, witruimte enzovoort);
  • Landingspagina's hebben de belangrijkste informatie bovenin staan;
  • Landingpagina's zijn kort en bondig;
  • Landingspagina's sturen de gebruiker met het oog naar het uiteindelijke doel van de landingspagina zoals kopen, abonneren enzovoort en hebben dus een zoganaamde "call to action";
  • Landingpagina's hebben een verborgen code om het effect van de landingspagina te meten.

Optimaliseren van landingspagina's

Een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie en internetmarketing is het optimaliseren van landingspagina’s. Bij de landingspagina op basis van betaald verkeer (bijvoorbeeld google adwords ) heb je zelf volledige controle wie je naar welke landingspagina stuurt. Echter, bij een andere soort landingspagina's (landingpagina's op basis van zoekverkeer) is dat niet altijd het geval. Het probleem is dat een landingpagina die goed scoort vaak een artikelpagina betreft. Op zich geen probleem, maar de zoekopdracht sluit niet geheel aan bij de verwachtingswaarde van de bezoeker.

Weigeringspercentage van landingpagina's meten

Het zoganaamde weigeringspercentage in de statistieken geven duidelijk aan welk percentage van de bezoekers die op die landingspagina komen de site weer verlaten, zonder dat ze andere pagina’s in de website bekijken. Ook de gemiddelde tijd dat iemand op de pagina verblijft is een belangrijke factor. Vanuit deze wetenschap kan vervolgens bekeken worden hoe de landingspagina kan worden verbetert.

Meer weten over landingpagina's? Bel even met onze studio in Dordrecht: 078-6136744

make 'm stick